Alta en el padró d'habitants
Donar-se d'alta en el Padró Municipal d'Habitants, les persones procedents d'altres municipis, províncies o països.El Padró Municipal d'Habitants és el registre administratiu on consten els veïns d'un municipi.
Qui Ho Pot Sol·licitar?
Tota persona que visca en Espanya està obligada a inscriure's en el Padró del municipi en què residisca habitualment. Qui visca en diversos municipis haurà d'inscriure's únicament en el que habite durant més temps a l'any.
Requisits
Ser persona major d’edat o menor emancipat.
Quan sol·licitar-ho
En qualsevol moment.
Documentació a presentar
- Sol·licitud específica
-
Documentació en vigor acreditativa de la identitat.
-
Persones espanyoles:
- DNI o Passaport en vigor.
-
Persones de països de la Unió Europea:
- Targeta de residència o certificat de ciutadà de la Unió Europa acompanyat de passaport o document d’identitat en vigor.
-
Persones originàries de la resta de països:
- Targeta de residència o passaport en vigor.
-
Persones espanyoles:
-
En cas de menors d'edat.
-
Menors de 14 anys:
- Llibre de Família o certificat de naixement.
-
Menors amb pares separats o divorciats:
- Declaració responsable del progenitor que ostenta la guàrdia i custòdia. (Descarregar formulari)
- Sentència de separació o divorci on conste l’exercici de la guarda i custòdia.
- Si no hi ha sentència: Declaració responsable del progenitor sense resolució judicial. (Descarregar formulari)
-
Menors que s'empadronen amb un dels pares:
- Autorització del pare o mare que no s'empadrone amb el menor (l' autorització consta en la sol·licitud i s'haurà de firmar on posa "El/LA REPRESENTANT")
- Documentació en vigor del pare o mare que no s'empadrone: DNI, passaport, targeta de residència o NIE.
-
Menors que s'empadronen en domicili diferent del dels pares:
- Autorització dels pares (l'autorització consta en la sol·licitud i haurà de firmar on posa "EL/LA REPRESENTANT").
- Documentació en vigor dels pares: DNI, passaport, targeta de residència o NIE.
-
Menors de 14 anys:
-
Documentació del domicili.
-
En cas que la vivenda es trobe llogada:
- Contracte de lloguer en vigor (En el contracte hauran de figurar les persones que sol·liciten l'alta en el padró).
- Últim rebut de pagament de lloguer de la vivenda.
-
En cas de ser propietari i que la vivenda encara no figure al seu nom:
- Documentació que acredite la propietat.
-
En cas de que el sol·licitant no siga propietari i no dispose de contracte d'arrendament:
- Autorització del propietari de la vivenda en que conste la/es persona/es que figuren en la sol·licitud d'alta (l'autorització consta en la sol·licitud i s'haurà de firmar on posa "El/L'AUTORITZANT").
- Documentació en vigor del propietari de la vivenda: DNI, passaport, targeta de residència o NIE.
-
En cas de figurar inscrites altres persones en el mateix domicili a ocupar:
- Autorització d'una persona major d'edat que estiga inscrita en la direcció on es sol·licita l'alta (l'autorització consta en la sol·licitud i s'haurà de firmar on posa "Firma del major de edat empadronat").
- Documentació en vigor del major d'edat empadronat: DNI, passaport, targeta de residència o NIE.
-
En cas que la vivenda es trobe llogada:
Legislació aplicable
- Llei 4/1996, de 10 de gener, per la qual es modifica la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local, en relació amb el Padró Municipal.
- Reial Decret 2612/1996, de 20 de desembre, pel qual es modifica el Reglament de Població i Demarcació Territorial de les Entitats Locals, aprovat pel Reial Decret 1690/1986, d'11 de juliol.
- Resolució de 29 d'abril de 2020, de la Subsecretaría, per la que es publica la Resolució de 17 de febrer de 2020, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Coordinació de Competència amb les CCAA i les Entitats Locals, sobre instruccions tècniques als ajuntaments sobre gestió del padró municipal.